globeIn een publicatie van het Economisch Bureau van de ING (Technologie in de juridische sector, oktober 2015) werd gesteld dat cliënten van advocatenkantoren niet alleen meer voor minder willen, maar ook dat hun voorkeur verandert. Ze verwachten meer digitale dienstverlening en benutten de mogelijkheid tot het (online) kiezen uit een grotere diversiteit van aanbieders. Het maakt de cliënt blijkbaar niet uit waar of wanneer hij geholpen wordt met zijn juridische vraagstuk, zolang het maar snel, betaalbaar en digitaal beschikbaar is. Klantervaring én klantretentie zijn de sleutelwoorden voor succes in 2016. Hoe kan technologie hierbij helpen?

Procesoptimalisatie 
Door de economische ontwikkelingen van de afgelopen jaren lag de nadruk van de meeste advocatenkantoren veelal op kostenbesparing en efficiency. Nu zullen de kantoren zich moeten bewijzen door een verbeterde dienstverlening, waarbij  klantervaring centraal staat.

Het optimaliseren van (primaire) administratieve processen is daarbij een onontbeerlijke eerste stap. Het succesvol inzetten van technologie zal de afhandeling van het administratieve proces vergemakkelijken. Dit resulteert uiteindelijk in een positieve klantervaring: snellere afhandeling van de zaak en meer persoonlijke aandacht voor de cliënt, zonder dat deze daar extra voor te hoeft te betalen. De efficiënte (digitale) inrichting van de backoffice versterkt dus uiteindelijk de kwaliteit van de dienstverlening én de concurrentiepositie. Belangrijk hierbij is dat de technologische middelen die ingezet worden, optimaal functioneren en met elkaar kunnen samen werken.

Best of Breed
Legalsense is een gespecialiseerd softwarepakket voor praktijkmanagement voor de juridische markt: tijdschrijven, cliënten- en dossierbeheer, declareren en rapportages. Doordachte eenvoud, passende functionaliteit en optimale (mobiele) beschikbaarheid staan bij Legalsense centraal om werkprocessen digitaal te stroomlijnen en frustraties weg te nemen. Echter, dit vraagstuk omvat vaak meer. Denk aan een digitaal dossier, CRM, cliënt portaal etc. Legalsense onderscheidt zich door dit inzicht en positioneert zich nadrukkelijk niet als een alles-in-één oplossing, maar zoekt graag aansluiting bij andere gespecialiseerde oplossingen. Met een ‘Best of breed’ aanpak zorgt Legalsense dat kantoren een gouden combinatie, van oplossingen voor specifieke bedrijfsfuncties, in handen krijgen, waarmee ze hun werkprocessen digitaal kunnen optimaliseren. Legalsense helpt kantoren bij het kiezen en samenstellen van een digitale werkomgeving, die ideaal is voor zowel hen als hun cliënten.

Aansluiting op kennis 
De ambitie van Legalsense is om aan te sluiten op kennis. Legalsense zoekt naar een probleemloze aansluiting op andere (aanwezige) pakketten en pleit ervoor naadloos aan te sluiten op de specifieke kennis, de kracht, van het betreffende advocatenkantoor. Legalsense creëert een digitale werkbasis gebaseerd op kennis; van IT, van ontwikkelingen in de markt, van partners, van cliënten en van het kantoor. En dat werkt!

Legalsense werkt hiervoor onder andere intensief samen met:

  • Twinfield en Basecone voor de financiële administratie
  • Worksite
  • Epona DMSforLegal en Netdocuments voor document management (DMS)
  • ContactManager voor Customer Relationship Management (CRM)
  • Legalword
  • Rekoop

De verschillende softwarepakketten worden als een geïntegreerd geheel aangeboden, waarbij Legalsense indien gewenst het eerste aanspreekpunt kan zijn.

Best of breed’ scan
Wilt u weten waar u kunt profiteren van een ‘best of breed’ oplossing die aansluit op uw kennis? Neem dan voor een gratis ‘best of breed’ scan direct contact op via: 085 401 3698 of kijk op www.legalsense.nl