eversheds-logoVan Benthem & Keulen, gevestigd in Utrecht, kiest Legalsense als haar nieuwe Praktijk Management Systeem (PMS). De invoering van Legalsense maakt onderdeel uit van een ‘Best of Breed’ werkomgeving, waarbij de cliënt centraal staat.

Van Benthem & Keulen is een toegankelijk topkantoor met 80 juridische professionals in de advocatuur en het notariaat. Dit kantoor kenmerkt zich door haar innovatieve en cliëntgerichte karakter. Dit uit zich onder andere in de persoonlijke benadering van haar clientèle, in het serviceconcept vanDienst en in het toepassen van hedendaagse technologische mogelijkheden om dit te ondersteunen.

Johan Koggink, directeur Van Benthem & Keulen, licht toe: “Inmiddels zijn het niet meer de kantoren, maar de cliënten die de spelregels bepalen. Ze worden veeleisender en willen ‘more for less’. Het is als kantoor belangrijk dat je deze tendens ziet aankomen en het omarmt. Je dient continue te innoveren op basis van de wens van je cliënt, en hierbij vanuit een eigen visie te handelen. Bij het innoveren is technologie belangrijk. Deze technologie moet niet alleen werkprocessen efficiënter maken, maar ook kennis eenvoudig kunnen laten delen. Dit delen van kennis geldt zowel intern als met cliënten. Vanuit deze visie zal het CRM-systeem, Archie, aan de voorkant staan. Hierin staat alle informatie over onze relaties, zowel prospects als cliënten. Zodra een prospect een cliënt wordt, dienen ook je PMS- en DMS-systeem (iManage) dermate ingericht te zijn, dat ook de backoffice gestroomlijnd wordt. Alle gegevens dienen op orde te zijn. Op basis van inzichtelijke rapportages kun je besluiten nemen op het gebied van management, inclusief marketing en business development. Ons oude PMS-systeem voldeed niet aan deze eisen, dus gingen we op zoek. Legalsense had mooie referenties, zeker op het gebied van gebruikersgemak en inhoud. Er was slechts een klein argument wat ons had kunnen weerhouden: de relatief weinig referenties in ons segment (Top 25). Deze angst heeft het team van Legalsense de afgelopen maanden echter knap weg genomen met diverse mooie, vergelijkbare opdrachten. Wij zijn er inmiddels van overtuigd dat Legalsense kantoren van onze omvang, met een vergelijkbare filosofie en bedrijfsprocessen uitstekend kan voorzien.”

Bram Braakman, directeur van Legalsense, vult aan: “Legalsense heeft als doel: het vereenvoudigen van administratieve processen, waardoor kantoren meer tijd over houden voor hun cliënten. Iets dat in de hedendaagse juridische dienstverlening steeds belangrijker wordt. Steeds vaker mogen we (middel-) grote kantoren in Nederland voorzien van onze software. Dit bevestigt dat we ons met onze visie op cliëntgericht werken op het juiste pad bevinden.”

Johan Koggink sluit af: ‘We hebben bewust niet gekozen voor een alles in één pakket. Ondanks dat dit veelal uitstekende pakketten zijn, schieten ze voor ons kantoor op sommige aspecten ietwat tekort. Door te werken met een geïntegreerde werkomgeving, waarbij specialistische pakketten gekoppeld zijn, werk je met de best beschikbare oplosing.’

Voor meer informatie: neem contact op met Legalsense, Bram Braakman, T +31 85 401 36 98.